Friday, June 11, 2010

Malas Nak Fikir Title

600 PM

dengan tidak semena diri terasa nak menggedik kat blog kecintaan. kesian hanya bercintan dengan blog. pathetic gila kau. apa yang nak cakap sebenarnye kan dah terlupa. memang la lemah ingatan betul budak sorang ni.

dulu kan. dulu. adalah satu episod sedih dalam hidup saya yang saya bajet macam paling sedih selepas kejadian pemergian ayah tu. tapi peliknye saya bersedih macam melebih2. tapi kira ok la jugak coz saya bagi tau awal2 kat diri sendiri kena get better paling lama pun in 6 months. sebab kalau lepas 6 bulan still x ok boleh dikategorikan chronic depression. x sure sangat tapi rasanya DSM-IV cakap macam tu la kot. pada yang xtau apa itu DSM-IV boleh la g google ek. hehe.

tengok2 dah lupa balik nak cerita apa. okok. masa tu biasa la kan orang bila bersedih baru nak ingat tuhan. so banyak la jugak azam baru yang saya buat yang saya rasa boleh menggembirakan saya kalau x sekarang pun mungkin di masa depan. jadi sekarang ni takde la baik bebenor tapi pada pandangan saya (pandangan diri sendiri je ni jangan percaya sangat) saya dah makin berubah at least at some parts. so sekarang bila tengok kawan2 yang dulunye bertudung sekarang menyeksi rasa macam semacam dalam hati. sedih. sebak pun ada. bukan untuk diri mereka sedih itu. tapi sedih pada diri sendiri yang tak mampu nak tunjukkan kasih sayang pada mereka ni. dulu dekat Taayah selalu orang cakap "kita taknak masuk syurga sorang2. kita nak masuk syurga ramai2." ramai kita salah anggap. atau mungkin ramai kawan kita akan salah anggap bila kite tegur mereka ingat kita ni x sayangkan mereka. mungkin lebih teruk ada yang kata kita jeleskan mereka. dahla aku dah banyak merepek kat sini. so kesimpulannya

- aurat perempuan itu adalah satu badan kecuali muka dan tapak tangan.
- pakai baju lengan sampai siku still nampak auratnye
- pakai lengkap semuanya tapi x pakai stokin still nampak auratnya (ok kutuk aku sekarang sebab aku pun kekadang je pakai)
- aku x kata aku baik. mungkin dulu aku 100 kali lagi haprak dari korang. sekarang pun aku still haprak cuma maybe dah tinggal 30 kali je.so aku nak tegur korang x reti cara baik kang ada yang merajuk setahun. so korang faham2 la sendiri. tapi aku x kisah kalau korang nak tegur apa yang aku salah. sehari pun aku x merajuk. betul x tipu.


Drama sebabak
Prof : u didnt finish clerking ur patient. God will ask u later what have u done as a doctor.
Us: hmmmm. smiling meow meow.
Prof : even God knows ur name how come u didnt know ur patient's name.
( prof bukan seorang muslim tapi beliau percaya tanggungjawab beliau sebagai doktor akan disoal kelak oleh tuhan)
aku terkesima. sedangkan seorang non-muslim menjaga amanah tuhan kepadanya mengapakah aku seorang muslim tidak berbuat demikian. aku seorang student maka aku wajib study. sekian~



~EVERYBODY KNOWS BUT NOBODY REALLY KNOWS~
blog comments powered by Disqus
Blog Widget by LinkWithin

~The Prayer~

"Ya Allah, aku berlindung padaMu dari rasa sedih dan gelisah,
Dan aku berlindung padaMu dari sikap pengecut dan bakhil,
Dan aku berlindung padaMu dari cengkaman hutang dan penindasan orang"

~Oath Of A Muslim Doctor~

"I swear by God,the Great,to regard God in carrying out my profession.To protect human life in all stages and under all circumtances,doing my utmost to rescue it from death,malady,pain and anxiety.To keep peoples' dignity,cover their privacies,and look up their secrets.To be,all the way,the instruments of God's mercy,extending my medical care to near and far,virtous and sinner,friend and enemy.To strive in the pursuit of knowledge and harness it for benefit,but not the harm,of Mankind.To revere my teacher,teach my junior,and be brother to members of medical profession.to join in piety and charity.to live my faith in private and in public,avoiding whatever blemishes me in the eyes of God,His apostie and my fellow faithful.And may God be witness to this oath"

~10 Muwasafat Tarbiyah~

~ Aqidah Yang Sejahtera
~ Ibadah Yang Sahih
~ Akhlak Yang Mantap
~ Luas Pengetahuan
~ Sihat Tubuh Badan
~ Mampu Berdikari
~ Melawan Nafsu
~ Sangat Menjaga Masa
~ Tersusun Urusannya
~ Bermanfaat Pada Orang Lain