Monday, July 13, 2009

A Break

6:43 PM

jelita is thinking to stop writing for a while coz sekarang ni minah yang jelita ni sedang mengalami tekanan perasaan yang amat dahsyat. yang selama ini beliau berjaya untuk bersabar dengannya tapi mungkin sudah tidak mampu lagi. when jelita said it is for a while maybe 1 day or 1 week or maybe 1 month. haha. kite tunggu dan lihat saja. jelita bukanlah tidak mahu mencoretkan entry yang lebih bermakna cuma keadaan jiwa beliau yang tidak tentu arah itu akan menyebabkan jelita membuat rintihan hati kat blog yang jelita ni yang buat orang menyampah nak baca. mungkin hingga menyebabkan mereka tidak mahu lagi membaca blog si jelita. macam ade orang baca je. bajet gile. haha. apsal ayat jelita cam keling je ni. berbelit gile.


~merenung masa depan yang nampak kelam~poyo gile ok~

sudahla teman2 jelita. jelita sangat penat memikirkan nasib badan yang selalu malang? adakah diriku malang? jelita x percaya diri ini malang. mungkin Allah sedang menguji tahap kesabaran jelita yang sememangnye penyabar. bukan jelita yang cakap ek. ade orang lain yang cakap. hehe.
sila doakan semoga jelita cepat sembuh so boleh la jelita membebel lagi kat sini tanpa buat entry tangkap leleh. hehe. jangan ditanya ke mana diriku menghilang. biarlah jelita membawa hatinya yang lara. daa~



nota kaki: mengapa kite suke nak bende yang susah nak dapat?



~EVERYBODY KNOWS BUT NOBODY REALLY CARES~

11 Pengkritik Bebas:

rashiD said...

"nak mende yg susah nk dapat.."
minggu ni je da 2x dgr...
sabar bnyk2 ye jelita..

Si Jelita said...

rashid...
thanks...
x dr plak dh 2x tulis bende yg sm....
mybe sgt significant kot.....

NieFa said...

Hurmm..Jgn La mcm tuh cici..Kite tatau ape masalah cici..Tapi kite doakan cici tabah dan kuat menghadapi dugaan Ni ye..(kite tau cakap mmg senang)...Take care sis...

Si Jelita said...

owh kak pah...
sungguh ku terharu membc komenmu...
sgt syg kpd sahabat2 yg sggup bersm di kala ku kesusahan n kesedihan....
trimas2....

yanie said...

c'ah..aku aku..aku pon bersama hg jgk hehe..mention terima kasih kt aku skali..haha..jgn la cedih..nnti kite kuar..hg blnja..ngeh3x..

Si Jelita said...

im getting better i guess....
tp semakin xtau ape nk buat....
mekacih bayani...
cptla belnja kepit rambut 40rm aku nk aritu...
aku blnja hg jeruk buah la nk?...
hehe....

rashiD said...

bukan ko la ckp 2x..
ade lg 1 org len..

Si Jelita said...

patut la aku x igt pun....
haha....

yanie said...

okes
mlm esok jom..aku tgh kaya ni..haha..
rashid nk ikut??ngeh3x

Si Jelita said...

wah tgh kaya ek...
jom la blnja purse baru kat aku...
dh terkoyak di saat sedih2.....hihi....

rashiD said...

xpe la,
susah2 je..

=p

Blog Widget by LinkWithin

~The Prayer~

"Ya Allah, aku berlindung padaMu dari rasa sedih dan gelisah,
Dan aku berlindung padaMu dari sikap pengecut dan bakhil,
Dan aku berlindung padaMu dari cengkaman hutang dan penindasan orang"

~Oath Of A Muslim Doctor~

"I swear by God,the Great,to regard God in carrying out my profession.To protect human life in all stages and under all circumtances,doing my utmost to rescue it from death,malady,pain and anxiety.To keep peoples' dignity,cover their privacies,and look up their secrets.To be,all the way,the instruments of God's mercy,extending my medical care to near and far,virtous and sinner,friend and enemy.To strive in the pursuit of knowledge and harness it for benefit,but not the harm,of Mankind.To revere my teacher,teach my junior,and be brother to members of medical profession.to join in piety and charity.to live my faith in private and in public,avoiding whatever blemishes me in the eyes of God,His apostie and my fellow faithful.And may God be witness to this oath"

~10 Muwasafat Tarbiyah~

~ Aqidah Yang Sejahtera
~ Ibadah Yang Sahih
~ Akhlak Yang Mantap
~ Luas Pengetahuan
~ Sihat Tubuh Badan
~ Mampu Berdikari
~ Melawan Nafsu
~ Sangat Menjaga Masa
~ Tersusun Urusannya
~ Bermanfaat Pada Orang Lain