Showing posts with label jelita yang ramping. Show all posts
Showing posts with label jelita yang ramping. Show all posts

Wednesday, March 31, 2010

Cantik ke?







thanks sabri for the award. memang bertepatan la. haha..

Wednesday, February 3, 2010

Benci!!

1203 AM

as been expected. saya makan macam orang gila last weekend and arini g hospital terus timbang berat ambik kau dah jadi 50.5kg. ok i HATE it bila my weight ade 5 kat depan tu. wth. rasanya kena diet x makan nasi 2 weeks la. mana tau kot2 bleh turun 4 kilo terus. haha. i wish je la. kalau dah pagi tghari ptg sampai ke malam duk menguyah je ade hati nak diet lagi. tapi honestly, saya paling benci diet. ape kess wei nak diet2. apa alternative lain yang ada ni. x sanggup2 nak tgk pinggang cam tambah inci. i wont let that happen. NEVER!

~sekadar hiasan~



nota kaki: lagi mimpi nak dapat sexy legs. dalam mimpi pun x dapat. CESS




~EVERYBODY KNOWS BUT NOBODY REALLY KNOWS~

Sunday, January 31, 2010

Saya Suka Makan!

450 PM

saya suka makan.
hari-hari saya makan.
tapi saya makin suka makan.
duit saya habis beli makanan.
sekarang saya bukan saja xde duit nak shopping
tapi untuk beli makanan pun dah x cukup
saya makan semua benda
tolak apa2 yang x boleh dimakan.
saya rasa berat badan saya dah jadi 50 kg
tapi saya nak kaki kecil and cun
macam mana nak dapat kalau asyik makan.
tapi saya suka makan.
rasa macam nak keluar pergi beli makanan lagi
tapi duit saya dah habis beli makanan.
dah saya xnak gemuk
so saya akan terus makan.
tapi sikit2 kerap2.
boleh x?
tapi duit 600 yang dulunya cukup2 makan dah x cukup untuk tampung budget makan saya lagi.
arghhhhh


~nak kaki camni bleh x?~




nota kaki: kenapa saya suka makan ek? Apa la aku merepek merapu meraban ni.




~EVERYBODY KNOWS BUT NOBODY REALLY KNOWS~

Tuesday, January 12, 2010

Abracadabra!

1241 AM

currently trying to learn steps of this dance. not appropriate for those below 18. may need parental guidance. haha. jom lets dance together.

 ~d real singer do it~



 ~tutorial for dummies~





nota kaki: sure got sexy legs after this. haha.




~EVERYBODY KNOWS BUT NOBODY REALLY KNOWS~






Saturday, January 9, 2010

I Take It As A Compliment

1213AM

i take it as a compliment when my friends

~ say yang ada orang puji semakin lawa skang. auwww. haha. terharu kot. tidak mahu memandang negatif kata2 itu. just take it in a positive way. bak kata kak nurul "wah balik dari india dah jadi macam aishwarya rai" mungkin kerna contact lens hijauku. heh!

~ berlari2 dari dapur ke ruang tamu suruh merasa hasil masakannya. terasa diriku seperti iron chef. heh. dan ada juga ketika mereka baru pulang dari kelas lalu masuk ke rumah sambil memuji keharuman masakanku yang seperti lazat gitu.

~ memuji kesungguhan bermain for batch even usaha itu hanyalah untuk mencukupkan korum so bolehlah masuk game kalau x kalah sia2 plak kan. but then still we won netball and volleyball. kudos!!!!

~ memuji kebijaksanaan menyimpan duit untuk masa depan. haha. bijak wang orang cakap. and sometimes i wonder jugak betulkah saya seorang yang bijak menguruskan wang coz siapa2 yang rapat dengan saya sure know how i spend my money. i like to look gorgeous! which means panas!!! Oh My Gucci!! every kenduri pun nak beli baju baru even my sis will really get mad coz i spend a lot but still ade orang nak give such a compliment. thanks a lot!





~credit to hash~


nota kaki: i take it as a compliment when people say i eat a lot but i still kurus kering. bwahaha.





~EVERYBODY KNOWS BUT NOBODY REALLY KNOWS~


Friday, August 21, 2009

Hurmmm

3:54 PM

jelita sedang berfikir2 untuk merajinkan diri ke dapur n masak sambal ikan bilis goreng.eh betul ke nama die camni. so nanti boleh simpan and buat lauk time sahur. tapi malas mengatasi segalanya. haha.

actually jelita tidaklah berniat untuk membuat post tentang ikan bilis mahu pun sambal. tapi jelita sedang mencari formula bagaimana untuk membuat dan memberikan diagnosis yang lengkap. (diagnosis ini valid untuk penyakit je ek) korang faham  x maksud jelita ni apa? maksudnye macam bila doktor tanya "so what is your diagnosis?" jelita boleh jawab dengan lancar n the diagnosis is complete. siapa boleh bagi formula yang senang? ntah pape je soklan ni. dahla nak g fikir la kejap. daa~


~sedap kan korang wat sahur~


nota kaki: salam ramadhan untuk semua




~EVERYBODY KNOWS BUT NOBODY REALLY CARES~

Friday, July 24, 2009

Tips Kecantikan Secara Semulajadi

3:10 PM


sebelum ni jelita pernah share tips untuk putihkan muka. ramai yang cakap x sanggup nak buat semua petua tu kan. biasa la tu. sume orang bz xde masa nak buat bende2 camtu. so kali ni jelita nak bagi petua yang lagi senang. konfim waktu2 bile pun boleh buat. xde hal punye.
renung2kan dan selamat beramal. hehe.


1. Agar wajah selalu segar, berseri-seri dan cantik, cucilah minima 5 kali sehari dengan air wudhu. Jangan terus lap dengan tuala ke ape ke, biarkanje die menitis dan kering sendiri. Lepas tu ambillah sejadah, solat, zikir, dan berdo'a. contoh doa : Ya Allah Kau cantikkanlah wajahku ini seperti cantiknye Nabi Yusuf A.S

2. Untuk hilangkan stress, banyakkanlah 'olahraga'. which mean dengan memperbanyakkan solat. Ketika solat, kita mengerakkan seluruh tubuh. Lalu berhubung teruslah dengan Allah SWT dengan zikir dan do'a. kali ni korang doa la lain sket. hehe.

3. Untuk pelembab, agar awet muda, gunakanlah senyuman. Tidak hanya di bibir tapi juga di hati. Jangan lupa bisikkan 'kata kunci', "Allahuma Kamma Hassanta Khalqii Fahassin Khuluqii" (Ya Allah sebagaimana engkau telah memperindah kejadianku, maka perindah pula akhlaqku). (HR Ahmad).- DOA TENGOK CERMIN. kan kite nak jelita inside out. hehe.

4. Untuk bibir yang cantik, bisikkan kalimat-kalimat Allah, tidak berbohong atau menyakiti hati orang lain, tidak menyombongkan diri atau takbur. so nanati orang suke kite. diorang pun doakan yang baek2 je.

5. Agar tubuh langsing, mulus, diet yang teratur dengan berpuasa seminggu 2 kali, Isnin dan Khamis.. Jika kuat, lebih bagus lagi puasa Nabi Daud AS i.e. selang satu hari. Makanlah makanan halal, banyakkan sayuran, buah-buahan, dan air suam.




5 je kali ni. cukupla tu kan. bannyak2 pun bukannye korang nak ikut sangat. hehe. diharapkan ade la manfaatnye tips kecantikan untuk kali ini. kite bertemu lagi dalam rancangan Spa C. hehe. Sebaik-baik manusia itu adalah mereka yang memberi manfaat kepada manusia lain. daa~



nota kaki: siapa ade tips nak hilangkan ulcer. dah 2 minggu dah ni. sakitnye nak makan.




~EVERYBODY KNOWS BUT NOBODY REALLY CARES~

Monday, July 20, 2009

Intisari Rancangan

10:25 AM

Awesome! (sila baca dengan nada Vikram after keluar dari kelas Dermatology Dr Kader). hehe. life is just so awesome nowadays. is it? last week jelita went back to my sis house at subang. oh my. as been expected. you should not bring any book along because you wont even flip a page of it. haha. ok so let me tell you the list of movie i watched at tv during last weekend. seriusly dah macam x jumpe tv 10 tahun. bukan la jakon tapi agak cam tenuk la gak. apakah ini?

jelita arrived at subang around 6++ pm. sampai2 je ohmygod mana plak diorang ni g. xde orang kat umah. time2 ni la nak g shopping kat mydin plak kan. so terpaksa la jelita menapakkan kaki ke atas rapidkl tu untuk pergi ke mydin lak. even mydin usj tu bkn la jauh mn pun kan. hehe. so balik umah after dinner with kfc. smpai around 9 ++ pm. alamak terlupe ade nur kasih malam ni. haha. so the list started
  • Nur Kasih
  • The Return
  • I Survived A Japanese Gameshow (serius lawak citer ni. korang sume sila tengok. gelak guling2 ok tengok all those american kena bodohkan ngn orang jepun. orang jepun memang bijak)
  • Click (ni after dah bangun pagi esoknye la tau)
  • Titanic (berpuluh kali tengok still excited. cam sengal je kan)
  • Mr Bean's Holiday (lagi x larat nak tengok muvi ni dah. sampai boleh hafal satu2 dah)
  • The Game Plan (tengok jugak lagi coz dat girl is cute)
  • 13 Going On 30 (maafkanlah jelita yang kejenye duk dpn tv je)
  • Babel ( citer slow gile n complicated plak tu tapi diriku layan je)
  • Die Hard 4 ( separuh je coz dah nak balik melaka balik)
actually sume muvi ni xde la ditonton secara berturut2 pun. hari2 yang lain. ye2 silalah maki marah jelita yang x sedar diri bahawa beliau ade exam n tengah posting surgery skang. hehe. but on sunday, we going out for lunch. we all pergi makan kat wangsa maju. restoran cheng ho. milik tetap amy search. memang poyo bajet celebrity kan g makan restoran2 artis. haha. the food is ok-ok la. not very sedap pun. but cam excited coz nampak ade restoran zahid af n nita kat sebelah tu plak. haha. okok jelita tau memang poyo ok. terima kasih la kepada kakak jelita yang terpengaruh dengan jalan-jalan cari makan. n mekasih gak kat maria tunku sabri coz gaya die makan yang cam besh tu sampai ade orang terpengaruh ni. haha.


~isabella vs karisma~


~mereka yang turut terpengaruh dengan jjcm. mekasih2~



~sempat camwhore otw nak g toilet~


~sila teka ape ada dalam dessert ni. nampak seperti lazat bukan?~



~chinese islamic food. patut order sirip ikan yu ke kan.hehe~


~ni cafe zahid af yang cam lagi ramai orang pergi.huhu~


and jelita also is a very baek hati babysitter ok. even bukanlah rajin sangat nak jaga budak2 ni. memang bertuah gilelah muhamad farid azaim coz dapat dijaga oleh aunty jelita die ni. haha. ye2 saya tau jelita tu memang suke perasan pun. haha.


~see see nyenyak gile die tido. pandai betul aunty jelita bagi tido~


nota kaki: kalau nak g makan restoran zahid plak jgn lupe ajak lepas ni. haha.


~EVERYBODY KNOWS BUT NOBODY REALLY CARES~

Monday, May 18, 2009

Special Thanks

8:25PM


dis entry is special tribute to rahim a.k.a banji di atas jasa baek beliau membelanja jelita nasi kerabu semalam. jelita sangat suka ok. even dah makan dinner sbnrnya ptg tu tapi boleh makan lagi nasi kerabu tu sambil layan ghost epi 5. besh2. sampai terlupe nak amik pic coz semangat sangat makan. toce2 to rahim. lain kali belanja la lagi. hehe.

jelita juz nak tulis tu je. so layan jela gambar2 masa bufday bayani ari tu dekat kfc batu berendam. happening dengan adanya kerjasama jelita dan oleen membuat pop kuiz bertajuk "sejauh manakah anda mengenali kfc?" haha. it was fun. kesian kat rahim yang menjadi mangsa 1st kitrg.


~Kek Bayani~





















~ERTI HIDUP PADA MEMBERI~

Friday, May 15, 2009

Nasi Kerabu

1:45pm

untuk pengetahuan kejadian ni berlaku pada petang jumaat.
tiba2 je jelita mengidam nasi kerabu. rasa cam dah lama sgt x makan nasi kerabu. pak cik kelantan yang jual nasi kerabu kat pasar malam tu pun dah xde skang. so jelita fikir nak ajak kak tasnim g makan nasi kerabu dekat al-amin walaupun kat situ x sedap sgt. sambil berfikir2 n sambil tengok tv petang tu dengan iwa, keluarlah iklan Angels And Demons. terus otak jelita dapat idea nak ajak bayani g tengok citer tu malam semalam.

so around 8, kitorang pun bertolak. kitrg tu adalah jelita, iwa, bayani, kak aelis n farid. kitrg plan nk g mkn dulu sblm g msk panggung. sampai2 je kitrg trus g beli tiket dulu. yang ada tiket pukul 910 tapi seat die suma tinggal yang front seat je. lama betol kitrg fikir2 kat situ. luckily, at last encik kaunter tu ckp die bleh release dh reserve tiket. so dpt la jugak kitrg seat yg besh mlm tu. ms tu jam dh 845. dalam hati jelita dah fikir konfim x sempat nk g makan dulu ni. perut agak lapar la masa tu. so disebabkan takut lambat masuk kalau g makan, maka jelita n bayani decide utk makan hotdog 1901 je. huhu sungguh sadis. tapi xpela kan kenyang jugak. dalam hati jelita sedih la jugak coz mengidam nasi kerabu x abih lagi.

abih tgk citer dah nak dekat pukul 12. citer pun besh n perut pun dah kenyang. mata pun dah stat nak tutup je. tapi kak aelis n farid x makan ape2 lagi. so kitrg pun g la cari mana2 kedai mamak yang x ttup lagi. dpt la jelita pekena roti telur plak tgh mlm td dkt D Mamak Corner. bukan nak wat iklan kat sini ek. x sedap pun. hehe.

so ari ni kempunan jelita x abih lagi. x dpt lagi makan nasi kerabu. sedih2. ada sape2 nak belanja jelita makan nasi kerabu yang sedap x? hihi.






~ERTI HIDUP PADA MEMBERI~
Blog Widget by LinkWithin

~The Prayer~

"Ya Allah, aku berlindung padaMu dari rasa sedih dan gelisah,
Dan aku berlindung padaMu dari sikap pengecut dan bakhil,
Dan aku berlindung padaMu dari cengkaman hutang dan penindasan orang"

~Oath Of A Muslim Doctor~

"I swear by God,the Great,to regard God in carrying out my profession.To protect human life in all stages and under all circumtances,doing my utmost to rescue it from death,malady,pain and anxiety.To keep peoples' dignity,cover their privacies,and look up their secrets.To be,all the way,the instruments of God's mercy,extending my medical care to near and far,virtous and sinner,friend and enemy.To strive in the pursuit of knowledge and harness it for benefit,but not the harm,of Mankind.To revere my teacher,teach my junior,and be brother to members of medical profession.to join in piety and charity.to live my faith in private and in public,avoiding whatever blemishes me in the eyes of God,His apostie and my fellow faithful.And may God be witness to this oath"

~10 Muwasafat Tarbiyah~

~ Aqidah Yang Sejahtera
~ Ibadah Yang Sahih
~ Akhlak Yang Mantap
~ Luas Pengetahuan
~ Sihat Tubuh Badan
~ Mampu Berdikari
~ Melawan Nafsu
~ Sangat Menjaga Masa
~ Tersusun Urusannya
~ Bermanfaat Pada Orang Lain